در ایام قرنطینه، چگونه با افکار منفی مبارزه کنیم؟

  1. خانه
  2. /
  3. سبک زندگی
  4. /
  5. روانشناسی
  6. /
  7. در ایام قرنطینه، چگونه با افکار منفی مبارزه کنیم؟
چگونه با افکار منفی مبارزه کنیم

ما در زمان خیلی خاصی زندگی می کنیم. همه گیری جهانی که اخیراً اعلام شده است و در نتیجه شیوع ویروس (COVID-19) در ابعاد زندگی ما تأثیرگذار بوده، احساس نگرانی ، نگرانی و اضطراب کاملا مشهود است زیرا افراد سعی می کنند از آنچه اتفاق می افتد در امان باشند.

همگی به این موضوع فکر میکنند که چگونه می توانند از خود و عزیزان خود بهترین حمایت را به عمل آورند. یادگیری چگونگی مدیریت پاسخ به استرس قبل از اینکه ما را درگیر اضطراب و وحشت شدید کند ، بسیار مهم است.

خوشبختانه شما می توانید برای جبران توازن به هم خورده زندگی تان اقدام کنید. این کار به شما کمک می کند تا مثبت بمانید و یک چشم انداز تعیین کننده را برای خودتان داشته باشید.

باید بتوانید تمام واکنش های ناخودآگاه مغزتان را کنترل کنید.

مغز ما به هر چیزی که احساس می کند ممکن است ما را به خطر بیندازد واکنش نشان می دهد

با نامگذاری احساساتی که تجربه می کنید می توانید به آرامش ذهن تان کمک کنید.  سپس طرز تفکر خود را تغییر دهید تا آنچه را که مشاهده می کنید، شخصی سازی کنید. به عنوان مثال ، جایگزین کردن “احساس اضطراب می کنم” با “اضطراب وجود دارد”!

سپس می توانید احساسات را تصدیق کنید اما به آن دچار نشوید.

معنی آن این است که وقتی بجای اضطراب دارم، بگویید اضطراب وجود دارد، حتی اگر آن را تایید کنید به این معنا نخواهد بود که شما الزاما مضطرب هستید.


بیشتر بخوانید: آموزش نحوه محافظت از کودکان در برابر کرونا


چگونه با افکار منفی مبارزه کنیم؟

 در اینجا چند نکته دیگر که از منابع مختلف سرچشمه گرفته اند وجود دارد، امیدوارم که برای شما مفید واقع شود:

  1. آنچه را که می توانید تا حد امکان کنترل کنید، اطمینان حاصل کنید که از اقدامات احتیاطی معقول بهره میبرید و از توصیه های بهداشتی پیروی می کنید تا از ابتلا به COVID-19 جلوگیری کنید.
  2. واقعیت ها را بشناسید، پوشش مداوم رسانه ها می تواند ما را در اضطراب شدید قرار دهد. سعی کنید قرار گرفتن در معرض رسانه های مرتبط را محدود کنید و در عوض اطلاعات واقعی را از منابع معتبر مانند وب سایت سازمان بهداشت جهانی جستجو کنید.
  3. با هم در ارتباط باشید – همه ما با واقعیتهای جدید قرنطینه ، که یک استراتژی معقول است ، سروکار داریم.  با این حال ، این می تواند به احساس انزوا منجر شود که می تواند تنهایی و ترس را بیشتر کند.
    راه هایی برای حفظ ارتباطات اجتماعی خوب و ارتباط برقرار کردن با همسایگان ، خانواده و دوستان وجود دارد.  اگر نمی توانید بصورت حضوری ملاقات کنید از تلفن و اس ام اس استفاده کنید یا تماس ویدیویی برقرار کنید.
  4. یک رژیم متعادل ، هیدراته به همراه ورزش منظم اتخاذ کنید تا یک زندگی سالم داشته باشید. مهم نیست چه کاری انجام می دهید تا زمانی که تحرک بدنی دارید. با رقصیدن در آشپزخانه به صدای آهنگ مورد علاقه خود یا صدای قلب خود در حمام ، لحظه به لحظه لذت ببرید.

چگونه با افکار منفی مبارزه کنیم

چگونه افکار مثبت داشته باشیم؟

حتما به اندازه کافی استراحت کنید. سعی کنید خواب با کیفیت داشته باشید.
با استراحت در رختخواب ، یک تمرین کوتاه ذهنی تمرین کنید.  چشمان خود را ببندید و روی تنفس خود تمرکز کنید.

همانطور که استنشاق می کنید و بازدم می کنید ، به نرمی بگویید یا فکر کنید که «کاری برای انجام دادن نیست» و «زمان استراحت است».

با این کلمات بدن خود را آرام کنید. با تمرکز کامل ، از هرگونه تنش رها شوید. از مصرف الکل و سایر محرک ها خودداری کنید زیرا این امر باعث اختلال در خواب شما می شود و به سیستم ایمنی بدن شما کمک نخواهد کرد که قوی شود.

ذهن خود را تسکین دهید.
سعی کنید آرامش ، مراقبه و ذهن آگاهی داشته باشید تا به بدن خود فرصت دهید تا در حالت آرام قرار بگیرد.

ًتنفس ۳-۴-۵ را امتحان کنید. سه تا نفس بکشید ، چهار تا نگه دارید و پنج بار این سه بار تنفس را تکرار کنید.

این کار به این دلیل است که وقتی نفس کشیدن ما طولانی باشد، قسمت آرامش سیستم عصبی خود را فعال می کنیم.
وقتی سیستم عصبی ما آرام باشد ، این آرامش به دیگران هم سرایت می یابد. مردم آرامش شما را به خود جلب می کنند ، و این بسیار بهتر از” گرفتن “اضطراب شماست.


پیشنهاد توسکا: کرونا را شکست می‌دهیم! اما چگونه؟


چگونه مثبت فکر کنیم؟

شکرگزاری کنید – به خاطر به دست آوردن چیزهای خوب در زندگی.

وقتی خبر بسیار غم انگیزی برسد، ممکن است شرایط سخت باشد. با تمرکز روی چیزهایی که باعث لبخند زدن شما می شود و به شما حس راحتی می دهد ، داشته های مثبت خود را در چشم اندازتان جای دهید.

به یاد داشته باشید که قدردانی از دیگران از بین نخواهد رفت و می تواند روحیه آنها را به اندازه شما بالا ببرد.

کانال تلگرام - مجله اینترنتی توسکا

این مطلب را برای دیگران بفرستید!

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست