بهترین و سریعترین راه های مبارزه با افسردگی و ناامیدی

  1. خانه
  2. /
  3. سبک زندگی
  4. /
  5. روانشناسی
  6. /
  7. بهترین و سریعترین راه های مبارزه با افسردگی و ناامیدی
راههای مبارزه با افسردگی و ناامیدی

بعضی اوقات اتفاقاتی در زندگی رخ می دهد که ما نمی توانیم آنها را کنترل کنیم و حتی مثبت ترین افراد را نیز از تعادل دور می کند.

شما غرق در شور و شادی هستید که ناگهان زندگی شما را در دام تور غم و اندوه و شوربختی اسیر می کند. بعضی اوقات شما می توانید با این شرایط مقابله کنید، و در بعضی اوقات احساس ناتوانی می کنید.

 آیا اخیراً نوعی ناامیدی را تجربه کرده اید؟

آیا از خواب بیدار شده اید و آن حس ناامیدی و غم و تردید را در تمام ذرات وجودتان حس کرده اید؟

به خواب رفتید تا سعی کنید این حس را از بین ببرید اما به محض باز کردن چشم هایتان خود را ناامید و غم زده می یابید. گرگ های افسردگی شما را احاطه کرده اند و امیدی به رها شدن از آن ها ندارید.

 آیا در وجودتان چیزی حس می کنید و آن چیز همان حس بی فایدگی و پوچی است؟

ممکن است احساس کنید به معنای واقعی کلمه ابر افسردگی هر روز به سرتان می بارد.

احساس ناامیدی می تواند شما را واقعا بی انگیزه کند، و شما همیشه چشمانی آماده باریدن خواهید داشت.

آیا در طول روز آه سنگینی در دل دارید؟ آه سنگینی که احتمالاً اطرافیان شما هم متوجهش شده اند، اما شما واقعاً اهمیتی نمی دهید، و همچنین نمی توانید کاری در این باره انجام دهید زیرا این همان احساسی است که همراهیتان میکند.

شما حتما باید به خودتان این فرصت را بدهید تا احساس غم و اندوه داشته باشید، تصدیق کنید که چنین احساسی دارید و بابت داشتن این احساسات عذرخواهی هم نکنید.

هرچند مهم است که چگونه تصمیم می گیرید تا از پس ناامیدی بربیایید.

همانطور که تصدیق می کنید که احساس غم و اندوه در شما وجود دارد باید بدانید که زندگی ادامه دارد، و باید سعی کنید از پس این احساسات بربیایید.

 من اخیرا جمله ای در فضای مجازی خواندم که به من انرژی داد، فکر می کنم اگر احساس غم میکنید برایتان مفید خواهد بود.

اگر زمین بخورید و شعله های اشتیاق تان را از دست بدهید ایرادی ندارد، اما باید مطمئن شوید وقتی از جایتان بلند شدید یک کوه آتش هستید!

اما ما چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم؟

راههای مبارزه با افسردگی و ناامیدی


بیشتر بخوانید: چگونه با خودم مهربان باشم ؟


درمان قطعی ناامیدی

هرکس زمانی که بخواهد می تواند این احساسات منفی را از خودش دور کند، اما در زیر چند پیشنهاد برای شما مطرح شده است. اینها فقط به شما کمک می کند تا بخشی از این احساس سرخوردگی را که تجربه می کنید از بین ببرید.

۱. حالت خود را تغییر دهید

تغییر فیزیولوژیک شما می تواند تأثیر مستقیمی بر روحیه شما بگذارد.

حرکت کنید ، پیاده روی کنید ، ورزش کنید. ممکن است در ابتدا احساس نکنید که این کار موثر است اما صادقانه بگویم، نشستن، فکر کردن، یا دراز کشیدن در تختخواب، فقط باعث می شود احساس خستگی و افسردگی تان بیشتر شود.

بلند شدن و انجام کارها به شما کمک می کند تا حالت ذهنی خود را تغییر دهید.

 بنابراین از خود بپرسید: “آیا من واقعاً می خواهم همیشه همین بمانم یا می خواهم دوباره احساس خوشبختی کنم؟”

۲. شب ها خوب و کافی بخوابید

نخوابیدن و شب بیداری فقط وضعیت فعلی شما را وخیم تر می کند.
زمان بندی دقیق و ثابت داشتن برای خواب، یکی از راه های مبارزه با افسردگی و ناامیدی است و به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری در طی این مدت سخت داشته باشید.

انجام استحمام قبل از خواب باعث كاهش دمای هسته بدن قبل از خواب و افزایش خواب آلودگی می شود.

 چراغ ها را زودتر خاموش کنید، از خوردن مشروبات الکلی پرهیز کنید (می دانید که این تنها خواب شما را مختل می کند و مطمئناً روز بعد به روحیه شما کمک نمی کند) و از سیگار کشیدن قبل از خواب خودداری کنید.

۳. برنامه داشته باشید

داشتن برنامه برای کارهای مختلف، خصوصا برای تفریحات و وقت گذراندن با دوستان و خانواده، میتواند حواستان را از افکار منفی پرت کند.
انجام دادن کارهایی که به آنها علاقمند هستید، به شما این امکان را می دهد تا احساس ناامید کننده را فراموش کنید.

راههای مبارزه با افسردگی و ناامیدی


پیشنهاد توسکا: چگونه احساس تنهایی نکنیم ؟ ۸ راه حل سریع و ساده


۴. موارد مثبت را لیست کنید

وقتی ناامید می شویم، فراموش کردن همه اتفاقات خوب در زندگی ما آسان است.

یکی دیگر از راه های مبارزه با افسردگی و ناامیدی ، این است که لیستی از شرایط زندگی خود تهیه کنید که باعث شادی و رضایت شما میشوند و سعی کنید تمرکز خود را بر روی این موارد بگذرانید.
همچنین می توانید موارد شادی آور دیگری را که در کوتاه مدت و میان مدت و دراز مدت به وجود می آیند را لیست کنید. این لیست، به شما کمک میکند که مشتاقانه منتظر رسیدن به چیزهای مثبت در زندگی باشید.

جمع بندی

اگر در زندگی دچار احساسات اندوه‌ناک و ناراحت کننده هستید، لطفاً آنها را با کسی که می توانید با او صحبت کنید، به اشتراک بگذارید.

بدانید که در حال حاضر ممکن است این وضعیت برای تان دردناک باشد، اما برای همیشه دوام نخواهد یافت.

 امیدواریم که هر چه زودتر بتوانید وضعیت زندگی تان را تغییر دهید و با استفاده از روش های افزایش انرژی و انگیزه، زندگی شادتری را تجربه کنید.

این کار را میتوانید با پیاده روی، تحرک و ورزش های سبک شروع کنید. برای تغییر فیزیولوژیک در حال حاضر هیچ پیش نیازی ندارید و نیازی نیست که حتی پولی بابت آن خرج کنید. به راه بیفتید!

کانال تلگرام - مجله اینترنتی توسکا

این مطلب را برای دیگران بفرستید!

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست