خصوصیات یک رهبر موفق چیست ؟ ۶ الگوی ارتباطی رهبران بزرگ

  1. خانه
  2. /
  3. سبک زندگی
  4. /
  5. مدیریت و رهبری
  6. /
  7. خصوصیات یک رهبر موفق چیست ؟ ۶ الگوی ارتباطی رهبران بزرگ
خصوصیات یک رهبر موفق چیست

اگر شما یک جلسه ، یک تیم یا یک شرکت را هدایت می کنید ، توانایی ارتباطی‌تان می تواند شما را به عنوان یک رهبر از همه مجزا کند.

تسلط بر مهارت همراه کردن دیگران و مدیریت موقعیتهای دشوار میتواند یک عمر طول بکشد.

ارتباطات، فراتر از “انتخاب کلمات مناسب” است.این شامل درک مخاطب‌تان، گوش دادن فعال و توانایی همدلی با دیگران است.  همچنین به مهارت و توانایی کنترل زبان بدن و درک احساسات نیز نیاز دارد.اما به وضوح ، انتخاب کلمه بسیار مهم است.

خصوصیات یک رهبر موفق چیست ؟

 در ۱۰ سال گذشته ، من تکنیک هایی را جمع آوری کرده ام که به افراد کمک می کنند تا به عنوان یک رهبر ارتباط برقرار کنند. در اینجا برخی از مفیدترین ویژگی های یک لیدر خوب شرح داده شده است:

چگونه یک رهبر خوب باشیم؟

۱. برای متقاعد کردن، از “چرا” شروع کنید.

تصور کنید تصمیم مهمی را به تیم خود ارائه می دهید.
یک راه برای انجام این کار این است که به سادگی تصمیم خود را بیان کنید و سپس توضیح دهید که چرا این تصمیم را گرفتید.
با این حال، یک ثانیه بعد از اعلام آن، شنوندگان شما با قضاوت منطقی روبرو میشوند و می اندیشند که خوب یا بد است.  اگر آنها تصمیم شما را دوست نداشته باشند، توضیحی که ارائه می‌کنید، مثل یک بهانه برای توجیه به نظر می‌رسد.

ارائه اطلاعات با همان ترتیبی که منجر به تصمیم شده است، شما را قادر می سازد شنوندگان خود را به سفری ببرید که در انتهای آن، دیگران هم به نتیجه منطقی شما برسند.

۲. برای جلب قلبها و ذهنها، ابتدا آسیب پذیری را نشان دهید و سپس راه کار را

آیا تاکنون افراد همه چیز دان را دیده اید؟ تظاهر به همه چیز دانی، راه حلی است که دوام چندانی ندارد – مخصوصا زمانی که شما مدیریت تیم را به عهده داشته باشید.  بنابراین وقتی تیم به دنبال مدیریت شما است باید چه کاری انجام دهید؟

آسیب پذیری و راهکار ترکیبی جادویی هستند. نمایش آسیب پذیری – با اعتراف به اینکه همه جواب ها را نمیدانید یا اینکه شما نیز گاهی می ترسید – می تواند حس ارتباط را تقویت کند و انسان ها قلبا عاشق این نوع ارتباط اند.

سپس، زاویه دید و راهکار شما می تواند جهت تیم را فراهم کند. 

۳. برای ارائه یک نکته ، قانون چهل کلمه ای را بیاموزید.

 وقتی نیاز به گفتن چیزی داریم که ممکن است گوش دادن به آن دشوار باشد، بسیاری از ما تمایل داریم زیاد صحبت کنیم.  ممکن است تأکید کنیم که چقدر متأسفیم که باید آن را بیان کنیم یا چندین توجیه ارائه کنیم تا مردم بتوانند بپذیرند.

با این حال ، پس از شنیدن این نوع چیزها ، افراد اغلب نیاز به مدتی تفکر دارند – و این که شما در حال صحبت هستید، به این معنی نیست که آنها گوش می دهند.

هر چیزی را می توان در ۴۰ کلمه یا کمتر بیان کرد. برای آماده سازی وقت بگذارید، تا بتوانید مستقیم به نکته برسید و سپس صحبت خود را تمام کنید.

 یک داستان خوب لازم نیست دو ساعت طول بکشد – فقط به یک مجموعه کوچک و فوری نیاز دارد که دیگران بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

خصوصیات یک رهبر موفق چیست

۴. برای تاثیرگذاری بیشتر، اجازه بخواهید.

 یک ترفند بسیار ساده و در عین حال بسیار قدرتمند وجود دارد که باعث شود مردم بتوانند آنچه را که می خواهید همراهی کنند. فقط اجازه آنها را بخواهید.

  •  آیا اجازه دارم صحبت شما را قطع کنم اگر ما از دستور کار خود خارج شدیم؟
  •  آیا اجازه نظر دادن درمورد صحبت شما را دارم؟

 درخواست و اجازه گرفتن، احترام را نشان می دهد و دیگران را با احساس کنترل توانمند می کند. وقتی رهبر درخواست کند، معمولا دیگران خلع سلاح میشوند و آنها از این اجازه گرفتن راضی و خشنود میشوند.


بیشتر بخوانید: نکته های مدیریتی: مدیران موفق چطور موفق شدند؟


۵. برای متقاعد کردن ، ابتدا همدلی کنید.

برای پاسخ به این سوال که ” خصوصیات یک رهبر موفق چیست ؟” باید به مهارت همدلی توجه ویژه ای داشته باشید. من این را از یک دوره فروش درمورد نحوه رسیدگی به اعتراضات آموختم.

هنگام تلاش برای فروش محصول یا ایده خود به دیگران ، احتمالاً دلایل خوبی دریافت می کنید که این ایده یا محصول کارایی ندارد. چگونه باید پاسخ دهید؟

پاسخ ساده لوحانه تلاش و متقاعد کردن افراد امروزی مبنی بر اشتباه بودن فکر آنهاست.با این حال، همدلی با احساسات آنها قبل از شروع به آوردن یک دلیل دیگر می تواند شانس گوش دادن آنها را افزایش دهد.

یک چارچوب برای انجام این کار “احساس ، احساس ، یافتن” است:

 من می دانم که شما چه احساسی دارید.  من همین احساس را کردم و فهمیدم که____ [شواهدی را بگویید که نظر شما را تغییر داده است]

۶. برای گوش دادن، آخرین سخنران باشید

رهبران غالباً با ایده های خلاقانه روبرو هستند. با این حال ، استفاده از موقعیت برای ارائه سریعتر ایده‌های خودمان، می تواند تیم را از این فرصت محروم کند که خود به خود ایده هایی را ارائه دهد.

در یک بحث و یا تصمیم گروهی، قبل از اینکه با ایده های خود درگیر شوید، به دیگران گوش دهید. با شنیدن نظرات و پیشنهادات جایگزین ، شما یک مزیت اطلاعاتی و همچنین فرصتی برای تأیید تیم خود کسب می کنید.

دیگران اگر احساس كنند به آنها گوش فرا داده‌اید، به ایده های شما گوش می دهند.

جمع بندی

ایده هایی که در این مقاله از بخش مدیریت و رهبری ارائه شد، فقط نوک کوه یخ ارتباطی هستند.

مثل همه ما، من هنوز هم یاد می گیرم و کنجکاو هستم که چیزهای جدیدی در این رابطه بیاموزم.

چارچوب های ارتباطی مورد علاقه شما یا الگوهای کلامی که به شما کمک کرده اند چیست؟  لطفاً ، آنها را در نظرات به اشتراک بگذارید و به ما کمک کنید تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

کانال تلگرام - مجله اینترنتی توسکا

این مطلب را برای دیگران بفرستید!

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست