هفت عادت ساده برای افزایش انرژی ذهنی شما

  1. خانه
  2. /
  3. سبک زندگی
  4. /
  5. روانشناسی
  6. /
  7. هفت عادت ساده برای افزایش انرژی ذهنی شما
افزایش انرژی ذهنی

انرژی، پایه و اساس بهره وری است. اگر در بیشتر روزهای خود خسته شده باشید، کار کردن در تمام ساعات روز هم به شما کمک نمی کند. عادات شما سطح انرژی شما را تعیین می‌کند.

اگر عادات خوبی دارید، از نظر جسمی و روحی احساس انرژی بیشتری خواهید کرد و از به هدر رفتن آن جلوگیری بیشتری می‌کنید. اگر عادات شما به صورت نادرست تنظیم شده باشد، می توانید به چرخه ای برسید که احساس بدتری نسبت به خود و زندگیتان کنید.

در این مقاله از مجله اینترنتی توسکا، هفت عادت را بررسی خواهیم کرد که می‌توانید امسال روی آن ها کار کنید تا با استفاده از آن‌ها به افزایش انرژی روحی خود کمک کنید.

راهکارهای افزایش انرژی ذهنی

۱. زود بخوابید

خواب پایه و اساس انرژی شماست. اگر خواب کافی ندارید، شروع به کم کاری می کنید.

در حالی که برخی افراد ادعا می کنند زمانی که کمتر از شش ساعت بخوابند بهتر کار می‌کنند، تحقیقات می‌گویند که آنها نسبت به بدن و ذهنشان به آگاهی نرسیده‌اند.

اگر می‌خواهید که به افزایش انرژی ذهنی خود در طول روز کمک کنید باید به اجبار ۷ تا ۸ ساعت کامل بخوابید.

کمبود خواب می‌تواند خلقیات روحی و ذهنی بعضی از افراد را دچار تغییر کند؛ به این معنی که تمام روز احساس خستگی می‌کنند برای همین میزان بهره‌وری آن‌ها در طول روز کاهش میابد.
یک آزمایش جالب نشان داده است که کمبود خواب باعث کاهش مداوم عملکرد ذهنی می شود.

این را امتحان کنید و نتیجه‌اش را ببینید: به مدت سی روز هر شب، ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب به رختخواب بروید و ساعت ۶ بیدار شوید!

۲. هر روز ورزش کنید

ورزش یک سرمایه گذاری بلند مدت برای سطح انرژی شماست. با ورزش می‌توانید ذهن خود را از مسائل مختلف برای چند ساعت رها کنید و اینکار باعث افزایش روحیه و انرژی شما برای ادامه کارهایتان در طول روز می‌شود.

بدن خود را به این عادت بدهید که هر روز حتی برای چند دقیقه ورزش کنید. این باعث می شود که قلب شما مانند یک پمپ عمل کند و خون را به خوبی در بدن جابجا کند.

این کار را امتحان کنید: حداقل ۱۰ دقیقه در روز بدوید و یا حرکات کششی را به قصد ورزش در خانه و محل کار انجام دهید.

افزایش انرژی ذهنی


پیشنهاد توسکا: بهترین راه حل برای مدیریت استرس


۳. چرت بیست دقیقه ای

مدتها اعتقاد داشتم خواب ۲۰ دقیقه‌ای نشانه ضعف است و بابت آن احساس گناه می کردم. اکنون، فکر می کنم قطعاً یک نقطه قوت است.

چرت زدن کوتاه در بعداز ظهر به افراد کمک می‌کند وقتی که روز خسته کننده‌ای را پشت سرگذاشتند، با کمی استراحت از باقی ساعت‌های روز به خوبی استفاده کنند.

نکته اصلی یادگیری چگونگی چرت زدن کوتاه است. بسیاری از افراد به صورتیچرت می‌زنند که خیلی طولانی است و آنها را به مراحل عمیق خواب می کشاند که باعث می شود هنگام بیدار شدن احساس ضعف بیشتری پیدا کنند.

نکته اصلی این است که بلافاصله با زنگ موبایل خود بیدار شوید. اگر وقت بیشتری را اضافه کنید، چرت زدن سریع می تواند به خواب طولانی تبدیل شود.

این را امتحان کنید: بعد از خوردن ناهار، ۲۰ دقیقه چرت بزنید تا انرژی خود را برای بعد از ظهر بازیابی کنید.

۴. کارهای سخت خود را در صبح انجام دهید

هدف این است که مهمترین کار خود را در چهار ساعت اول روز کاری انجام دهید و در اسرع وقت شروع کنید و به اتمام برسانید.

فواید انرژی شما در اینجا بیشتر روانشناختی است. سطح انرژی من به خلق و خوی من بستگی دارد. اگر کار مهمی را انجام داده باشم، خلق و خوی من معمولاً خوب است و احساس می کنم مولد هستم و همین موضوع، باعث افزایش روحیه و انرژی می‌شود.
برای افزایش انرژی ذهنی بر ساعت‌های اولیه روز خود تمرکز کنید. اگر من در ایمیل، جلسات، تماس‌ها نتوانم چیز با ارزشی را تولید کنم، اغلب از نیمه دوم روز ناامید و خسته می شوم.

این را امتحان کنید: چهار ساعت اول صبح خود را به مهمترین و سخت ترین کار روزمره خود اختصاص دهید.

۵. برنامه روزانه خود را از روز قبل یادداشت کنید

وقتی که به سرعت کار را شروع کنید و بر تعلل غلبه کنید، به احتمال بسیار زیاد این روند را در کل روز حفظ خواهید کرد و این موضوع باعث بالا نگه داشتن سطح انرژی شما خواهد شد.
برای افزایش انرژی روحی در روز بعد بهتر است که کارهای خود را لیست کنید. تجسم هدف و نوشتن آن در برنامه خود باعث می شود که هنگام بیدار شدن، بتوانید بطور خودکار و بدون تعلل سراغ کارها بروید و دیگر زمان اضافه‌ای را برای تصمیم گیری و فکر کردن بیهوده تلف نکنید.

این را امتحان کنید: قبل از رفتن به رختخواب، برنامه خود را برای روز بعد بنویسید و آن را تجسم کنید.

۶. کتاب های بهتری بخوانید

کتاب علاوه بر اینکه به شما ایده و اطلاعات می‌دهد، باعث تقویت ذهن شما می‌شود. با کتاب و نوشته می‌توانید به ناخودآگاه خود سفر کنید. بهترین کتاب ها آنهایی نیستند که حقایق را به شما می آموزند، بلکه آنهایی هستند که به طور کامل الگوی تفکر شما را تغییر می دهند.

برای افزایش انرژی ذهنی در خود می‌توانید از کتاب های صوتی استفاده کنید، زیرا می توانید هر روز به آنها گوش دهید و در روزهای دیگر نیز به سراغ آن‌ها بروید.

یک کتاب خوب برای این هدف، کتابی است که وقتی به آن گوش می دهید ، تفکرتان را به طور خودکار بر روی مواردی که برای رسیدن به هدف‌هایتان لازم است تنظیم می کند.
درست مثل اینکه یک آهنگ خوب می تواند زمینه ساز یک نوع احساسات خاص باشد ، یک کتاب خوب می تواند زمینه ای برای یک انرژی خاص در تفکر باشد و به افزایش قدرت یادگیری مغز نیز کمک می‌کند.

این را امتحان کنید: همیشه یک کتاب صوتی داشته باشید که به شما انگیزه می دهد تا روی اهداف خود کار کنید.

افزایش انرژی ذهنی

۷. برای افزایش انرژی ذهنی، زندگی خود را تراز کنید

آخرین عادت موجود در این لیست، یک فرآیند است: یک تلاش مداوم برای بیرون کشیدن عناصر مختلف زندگی شما از درگیری و همسویی با یکدیگر!

در طول روز انرژی زیادی از بین می رود زیرا قسمت های مختلف زندگی ما ، چه داخلی و چه خارجی ، با یکدیگر در تضاد هستند. این تضاد می تواند یک همکار در محل کار باشد که نمی خواهد شما در شغلتان ارتقاء پیدا کنید، دوستانی که اهداف شما را مسخره می‌کنند یا حتی ترس ها و فرضیات داخلی که باعث تردید شما می شوند.

مدتی را صرف خنثی کردن درگیری‌های مختلف در زندگی خود کنید تا ببینید چگونه می توانید آنها را برطرف کنید. گاهی اوقات، برای فرار از محیط سمی، محافل اجتماعی یا سیستم اعتقادی که شما را عقب نگه دارد، به یک برنامه بلند مدت نیاز دارید.

این را امتحان کنید: به مدت یک ساعت بنشینید و تمام چیزهایی را که به اهداف شما و همه چیزهایی که شما را عقب می اندازد، فکر کنید و اینکه چگونه می توانید آن تنش ها را برطرف کنید؟

چه عادت هایی در افزایش انرژی روحی شما تاثیرگزار هستند؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

کانال تلگرام - مجله اینترنتی توسکا

این مطلب را برای دیگران بفرستید!

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست