5 مورد از بهترین تمرینات عملی افزایش اعتماد به نفس



امروزه همه چیز درباره اعتماد به نفس است و بیشتر موفقیت ها در زندگی به آن بستگی دارد. من با خیلی از آدم های شگفت انگیز، با استعداد، زیبا، دلسوز، دوست داشتنی و فوق العاده کار می کنم. قدرت آن ها و لیست دستاوردهایشان بی پایان است.

و با این حال بیشتر آنها با یک مساله مشابه درگیر هستند: ارزشگذاری خودشان! من به شنیدن این حرف ها عادت کرده ام:

  • می توانستم بهتر باشم ، خیلی کارهای دیگر هم می توانستم انجام دهم
  • درمقایسه با دیگران، من آنقدرها هم خوب نیستم
  • یا بدترین چیزی که مطرح می شود: اگر اعتماد به نفس به نفسم بالا باشد، بقیه فکر میکنند از خودراضی و متکبر هستم!

اما نباید فراموش کنید: اعتماد به نفس، تکبر نیست. در اعتماد داشتن به داشته های خود هیچ ایرادی وجود ندارد.

 اگر اخیراً احساس ناامنی یا کمبود اعتماد به نفس کرده اید، ما در بخش روانشناسی توسکا، این مقاله را برای شما آماده کرده ایم و در ادامه، یک راهنمای گام به گام درمورد تمرینات عملی افزایش اعتماد به نفس آورده شده است.

راه های افزایش اعتماد به نفس در خود

 مرحله 1 - لیستی از مهارت ها، ویژگی های مثبت، دستاوردها و موقعیت های دشواری را که بر آن ها غلبه کرده اید تهیه کنید.

یک دفترچه یا یک کاغذ بزرگ بردارید و برای 15-30 دقیقه یک تایمر تنظیم کنید و تا زمانی که تایمر خاموش نشده متوقف نشوید!

نوشتن را ادامه دهید و اگر وقت دارید، به دوران ابتدایی خود، به دبیرستان یا حتی به دوران کودکی خود بازگردید! هر موفقیتی در این مرحله حائز اهمیت است. هر عمل زیبایی که برای کسی که دوستش دارید انجام داده اید را یادداشت کنید.

اگر فکر می کنید که "اوه فقط یک چیز کوچک بود، ارزش آن را ندارد که در لیست قرارش دهم" "این احمقانه است" "دستیابی به موفقیت چندان دشوار نبود" و غیره، باید این افکار را فراموش کنید.

به خودتان یادآور شوید که از پس مشکلات بسیار بر آمده اید و دستاورد های گوناگونی تاکنون کسب کرده اید و فقط روی تکمیل کردن لیست تمرکز کنید

شما از لیست خود متعجب می شوید! وقتی این تمرین را با مراجعه کننده هایم انجام می دهم، آنها همیشه از میزان اتفاقات باورنکردنی درباره خودشان که از آنها یادی نمی کردند، شگفت زده می شوند.

این یک تمرین ساده اما قدرتمند است که مطمئناً باعث افزایش فوری اعتماد به نفس خواهد شد! پس بلافاصله پس از خواندن مقاله، انجامش دهید و به تعویق انداختن را کنار بگذارید.

مرحله 2- از دوستان خود بپرسید

 5 یا 10 نفر را انتخاب کنید که به شما نزدیک هستند و می توانید به آنها اعتماد کنید. به آنها بگویید که در حال انجام تمرینی هستید که در سایت توسکا مشاهده کرده اید و دوست دارید افکار آنها را بشنوید. سوالات زیر را از آنها بپرسید:

  •  نقاط قوت من چیست؟
  •  می توانید مرا در 3 کلمه توصیف کنید؟

نکته جالب تمرین، این است که از اینکه دیگران چگونه شما را درک می کنند تعجب خواهید کرد. من مطمئن هستم که با انجام این تمرین، چند ویژگی دیگر به دست می آورید که در مرحله 1 به لیست خود اضافه کنید!

مرحله 3 - یک دوست با اعتماد به نفس داشته باشید

یکی دیگر از تمرینات عملی افزایش اعتماد به نفس ، داشتن یک دوست و همراه است که در این راه به شما کمک کند. اعتماد به نفس در حال تبدیل شدن به یک جریان عظیم است و همه در مورد آن صحبت می کنند. پس شما هم با آن دوست یا عضو خانواده که علاقه مند به بهبود شرایط خود است گفت و گو کنید.

بگویید که تمرین را در مرحله 1 انجام دهند و نتایج را با هم به اشتراک بگذارید. از یکدیگر قدردانی کنید اهداف را در کنار هم قرار دهید تا بتوانید به یکدیگر انگیزه دهید.

حمایت از شخص دیگر بسیار مفید است!

دانستن اینکه شما یک دوست با اعتماد به نفس دارید به شما کمک می کند تا در روزهای بد خود، نقاط روشن زندگی را از یاد نبرید و امید داشته باشید.

داشتن دوست یک مشوق بزرگ برای جشن گرفتن دستاوردهای خود و ایجاد انگیزه است، مخصوصا در هنگامی که احساس کمبود می کنید!

 مرحله 4 - منتقد درونی خود را برای یک روز نادیده بگیرید

 این یک تصمیم عظیم است! در ابتدا کار ساده ای نیست، اما به من اعتماد کنید، ارزشش را دارد!

منتقد درونی آن بخشی از خودمان است که داوری می کند، همواره ما را مورد انتقاد قرار می دهد و ما را از بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم باز می دارد و اعتماد به نفسمان را می گیرد.

این صدای درونی است که چیزهایی مانند این را می گوید "شما خوب نیستید / قد بلند / زیبا / باهوش / دوست داشتنی / با تجربه / به اندازه کافی مهم و ... نیستید" شما سزاوار آن چیز خوب نیستید" ، "زحمت نکشید، حتما شکست خواهید خورد"

من نمی توانم چیزی ناراحت کننده تر از منتقد درونی خودم پیدا کنم!

 حالا، یک چیز باید درباره آن بدانید: این منتقد درونی، کاربردهایی هم برای ما دارد و به طور معمول یک مکانیسم دفاعی است که ما توسعه می دهیم تا مانع از ناکامی یا صدمه دیدنمان شود.

بنابراین، این مرحله در مورد نادیده گرفتن انتقاد درونی برای یک روز است. آن را به عنوان یک آزمایش در نظر بگیرید. در طول 24 ساعت به آن پیام های منتقد درونی خود توجه نداشته باشید. تصدیق کنید که وجود دارند اما به آنها بگویید که امروز بهشان احتیاجی ندارید.

تجسم کنید که منتقدان درونی خود را در فریزر می گذارید. هرچند احمقانه به نظر می رسد، اما چنین تجسمی بسیار قدرتمند است!

 پس از انجام این تمرین، مدتی را صرف تأمل در مورد آنچه اتفاق افتاده است کنید.

مرحله 5. شکرگزاری را در برنامه روزانه داشته باشید.

این مورد، یکی از مهمترین تمرینات عملی افزایش اعتماد به نفس بوده و من همیشه می گویم که اگر شما برای بهبود زندگی خود باید فقط یک عادت را انتخاب می کردید، این تمرین سپاسگزاری است.

 با تمرین قدردانی، روی چیزهایی که دارید تمرکز می کنید، که این باعث تقویت اعتماد به نفس شما خواهد شد.

یک تایمر را روی حداقل 2 دقیقه (یا البته اگر می خواهید بیشتر) تنظیم کنید و چشمان خود را ببندید. در طول آن 2 دقیقه، از داشتن همه چیزهایی که دارید تشکر کنید. این تشکر می تواند بابت هر چیزی، چیزهای بزرگ یا جزئیات کوچک باشد. عمیق یا سطحی بودن آن مهم نیست.

شما می توانید بابت دریافت پیام از یک دوست، برای داشتن یک شب دوست داشتنی در سینما یا زنده بودن و سالم بودن خود سپاسگزار باشید. فقط روی احساس قدردانی تمرکز کنید. این کار را ابتدا در صبح و یا قبل از خواب انجام دهید و از نتایج آن لذت ببرید.


نظرتان را برای ما بنویسید